O programie

Byliśmy na Sycylii

Nasze wnioski z przebiegu praktyki zagranicznej

sycylia1 1

W ramach projektu Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo LEONARDO DA VINCI uczniowie klas technikum hotelarskiego odbyli czterotygodniowe praktyki w renomowanych sycylijskich hotelach : Terme Park Hotel, Saint Hotel, Parco Augusto, Hotel II Gabbiano położonych w nadmorskiej, cichej i spokojnej miejscowości Terme Vigliatore.

Byliśmy zakwaterowani w prywatnych apartamentach położonych niedaleko miejsca pracy. W czasie odbywania praktyki mieliśmy zapewnione posiłki i dostęp do napojów. Program stażu obejmował prace w recepcji, barze, restauracji i części mieszkalnej hotelu. Przed przystąpieniem do pracy, każdy z nas został dokładnie poinformowany o sposobie wykonania poszczególnych czynności i oprócz zadań związanych bezpośrednio z praktyką w hotelu, zobowiązani byliśmy do pisania sprawozdania z przebiegu stażu. Do wszystkich grup przydzieleni byli sycylijscy opiekunowie, zaś bezpośrednią opiekę z ramienia szkoły sprawowały nad nami nasze panie:Katarzyna Michalak i Halina Przebindowska. W ramach przygotowania kulturowego braliśmy udział w wycieczkach po regionie. Byliśmy w Palermo, Cefalu, Taorminie oraz na wyspach Eolskich. Po pracy lub w czasie sjesty często spędzaliśmy czas na basenie lub plaży, zwiedzaliśmy okolice miasta, poznawaliśmy kulturę kraju, robiliśmy zakupy. Na spotkaniu pożegnalnym w Portorossa otrzymaliśmy od włoskiego partnera certyfikaty wraz z opisem nabytych podczas stażu umiejętności. Otrzymaliśmy również Europass – Mobilość oraz dokument wydany przez szkołę, certyfikujący odbyty staż.

WNIOSKI:

1. Podczas stażu nabyliśmy nowe umiejętności praktyczne, związane

z obsługą klienta, serwowaniem i przygotowywaniem napojów, przyjmowaniem zamówień, obsługą różnych urządzeń, a także sprawdziliśmy swoją wiedzę teoretyczną w praktyce.

1. Poznaliśmy zwyczaje i kulturę mieszkańców Sycylii oraz ich kulinarne przyzwyczajenia.
  2. Poznaliśmy zasady współpracy i komunikowania się w zespole.
  3. Podszkoliliśmy się w języku angielskim, a na kursie języka włoskiego poznaliśmy powszechnie używane, podstawowe zwroty języka kraju, w którym przebywaliśmy.
  4. Nawiązaliśmy nowe znajomości.
  5. Ważną rzeczą była możliwość spożywania posiłków i napojów

w hotelu.

1. Wzajemne relacje między nami były poprawne.
  2. Wykonywaliśmy swoje zadania związane z pracą w hotelu wzorowo.

Nasuwa się refleksja, że warto korzystać z programów finansowanych przez Unię Europejską, zwłaszcza przeznaczonych dla młodzieży - podróże kształcą.

Uroczyste podsumowanie sycylijskiego stażu odbędzie się09 października 2013r. o godzinie 14.00 w ZSP nr 3,na które serdecznie zapraszamy: dyrekcję, nauczycieli, uczniów i rodziców.